Po interiérovém architektovi se poohlédněte co nejdříve
Publikováno 25.11.2013 v 15:35 v kategorii Dům, byt a zahrada, přečteno: 39x
Příchod architekta před koupí bytu , nebo do holobytu není výhodný pouze
pro architekta , ale v konečném důsledku i pro klienta , vysvětlila
architektka z bratislavského L7 Atelieru , Jana Ivanovová . Doplnila , že
v takovém případě ve skutečnosti ušetří a byt / dům bude zařízen podle jeho
představ . Naopak , nešťastné řešení je , pokud chce klient na architektovi
ušetřit , v domnění , že si svůj příbytek zařídí sám a přibližně na
půli cesty to vzdá . "Tehdy nám nezbývá , jen udělat kompromis
mezi tím , co už udělal on a našim profesionálním pohledem na danou věc.
Bohužel , znamená to někdy náklady navíc, protože některé z již
zrealizovaných věcí třeba dát do pořádku , pokud nám jde o jeden dokonalý
celek , "dodala Ivanovová pracovní partnerka , architektka Kateřina
Poláková .
Architektka Jana Ivanovová uvedla , jak to může vypadat v praxi :
" Řekněme , že dětské lehátko www.babynabytek.cz/lehatka-k111/ si koupila 4 -pokojový byt. Mám jakous takous představu ,
například vím , že tam budeme bydlet dva , máme rádi časté návštěvy a
otevřený vzdušný prostor . Klientské změny podle těchto představ
majitele lze provést ještě předtím , než jsou postaveny
příčky , zrealizována elektřina či ostatní rozvody . Čili prostor se
upraví na základě mých požadavků. "
Tvorba interiéru je podle architektek velmi osobní věc . co musí
o klientech , kterým interiér navrhují , vědět , je i to , jak žijí , jaké
mají zvyky , kam si odkládají věci , zda mají knihy , klavír nebo domácího
miláčka . Interiér musí v konečném důsledku ladit s návyky a
systémem , v jakém zadavatel funguje. " Snažíme se ušít mu ho na
míru , "říká Katarína Poláková . Ne nadarmo se říká , že architekt je
jako krejčí . " Krejčí vám šije na míru šaty . Vy je nosíte , podobně
jak v interiéru , který vám ušijeme , vy v něm žijete . "
Stává se i to , že klient s architektem si nesednou . Dobrý architekt by
to měl zjistit na prvním , případně druhém setkání . Pokud se naše představy
nedokážou v jednom bodě setkat , je lepší rozejít se v dobrém , jako
rozhádal se uprostřed projektování či realizace , míní Jana
Ivanovová . Katarína Poláková doplňuje : " Architekt musí umět odhadnout
i to , zda je daný klient tvárný . On totiž může přijít s nějakou
představou , typu : Takhle jsem to viděl v časopise nebo u souseda , no dá si
vysvětlit , pokud mu řekneme , že jemu se to do bytu či domu nehodí . případně se
ho snažíme trochu " překlopit " někam jinam a poradit mu, co je do jeho
interiéru vhodnější . Pokud je naším radám otevřený , spolupráce s ním je
možná. "
Text : Dana Závadová pro
pro architekta , ale v konečném důsledku i pro klienta , vysvětlila
architektka z bratislavského L7 Atelieru , Jana Ivanovová . Doplnila , že
v takovém případě ve skutečnosti ušetří a byt / dům bude zařízen podle jeho
představ . Naopak , nešťastné řešení je , pokud chce klient na architektovi
ušetřit , v domnění , že si svůj příbytek zařídí sám a přibližně na
půli cesty to vzdá . "Tehdy nám nezbývá , jen udělat kompromis
mezi tím , co už udělal on a našim profesionálním pohledem na danou věc.
Bohužel , znamená to někdy náklady navíc, protože některé z již
zrealizovaných věcí třeba dát do pořádku , pokud nám jde o jeden dokonalý
celek , "dodala Ivanovová pracovní partnerka , architektka Kateřina
Poláková .
Architektka Jana Ivanovová uvedla , jak to může vypadat v praxi :
" Řekněme , že dětské lehátko www.babynabytek.cz/lehatka-k111/ si koupila 4 -pokojový byt. Mám jakous takous představu ,
například vím , že tam budeme bydlet dva , máme rádi časté návštěvy a
otevřený vzdušný prostor . Klientské změny podle těchto představ
majitele lze provést ještě předtím , než jsou postaveny
příčky , zrealizována elektřina či ostatní rozvody . Čili prostor se
upraví na základě mých požadavků. "
Tvorba interiéru je podle architektek velmi osobní věc . co musí
o klientech , kterým interiér navrhují , vědět , je i to , jak žijí , jaké
mají zvyky , kam si odkládají věci , zda mají knihy , klavír nebo domácího
miláčka . Interiér musí v konečném důsledku ladit s návyky a
systémem , v jakém zadavatel funguje. " Snažíme se ušít mu ho na
míru , "říká Katarína Poláková . Ne nadarmo se říká , že architekt je
jako krejčí . " Krejčí vám šije na míru šaty . Vy je nosíte , podobně
jak v interiéru , který vám ušijeme , vy v něm žijete . "
Stává se i to , že klient s architektem si nesednou . Dobrý architekt by
to měl zjistit na prvním , případně druhém setkání . Pokud se naše představy
nedokážou v jednom bodě setkat , je lepší rozejít se v dobrém , jako
rozhádal se uprostřed projektování či realizace , míní Jana
Ivanovová . Katarína Poláková doplňuje : " Architekt musí umět odhadnout
i to , zda je daný klient tvárný . On totiž může přijít s nějakou
představou , typu : Takhle jsem to viděl v časopise nebo u souseda , no dá si
vysvětlit , pokud mu řekneme , že jemu se to do bytu či domu nehodí . případně se
ho snažíme trochu " překlopit " někam jinam a poradit mu, co je do jeho
interiéru vhodnější . Pokud je naším radám otevřený , spolupráce s ním je
možná. "
Text : Dana Závadová pro
Komentáře
Celkem 0 komentářů